Tel. 070-621 35 66 - mån-fre 7.30-16

Fri frakt till ombud

 Fri support mån-fre 7.30-16

 Boka reparation och service av din släpvagn hos oss

Köp- och leveransvillkor

Genom att genomföra ett köp på reservdelarslapvgan.se godkänner du våra köpvillkor. Läs mer om hur vi samlar in, använder och delar dina data i vår dataskyddspolicy och hur vi använder cookies och liknande teknologi.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid för lagerförd vara är cirka 3-5 helgfria arbetsdagar beroende på var i landet du bor. Under högsäsong kan det ta längre tid. Detta kommer i så fall att meddelas på reservdelarslapvagn.se så att du som kund alltid ska veta vad som gäller när du gör din beställning. Du som kund har alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid en eventuell försening.

Vid lagerbrist eller om varan är en beställningsvara avgörs leveranstiden av tillgången hos våra leverantörer.

Beställningar skickas direkt från vår leverantör TIAB ut till dig som kund fraktfritt. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dagar), fakturerar vi dig 350 kronor för vårt arbete med hantering av varorna.

Alternativt kan varorna hämtas upp utan kostnad i vår verkstad på Eriksdals Gård i Hedemora. Observera att du ombeds ringa innan upphämtning för att säkerställa att din vara finns på plats. 

Det är kundens ansvar att hämta ut varorna från ombudet. Om kunden inte hämtar ut sina varor och de returneras till reservdelarslapvagn.se kommer denna kostnad att debiteras kunden.

Vid val av hemleverans där varorna inte kan levereras ut till kund och transportbolaget försökt nå kunden gällande sändningen utan att lyckas, gäller samma debitering som till ombud. Om kunden inte är hemma när leveransen är planerad kommer kunden debiteras för en extra utkörningsavgift.

Leverans till ombud betyder ett ombud i närheten av dig, exempel ICA, Coop och OK/Q8.

Hemleverans betyder att de levererar hem till din dörr.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du som kund står för returfrakten vid ångrat köp. Returfrakten dras av från det belopp som betalas tillbaka.

En hanteringsavgift på 150 kronor tillkommer om gods kommer i retur.

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får du alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Du ansvarar för returförsändelse

När du returnerar produkten via Posten sänder du som företagspaket det vill säga med leverans till 

Tiab

Hammargatan 4

262 71 Ängelholm

och du står själv för returkostnaden. Märk sändningen med ditt ordernummer. OBS! Vi tar inte emot ombudspaket, de kommer att skickas tillbaka.

Spara inlämningskvittot – tänk på att du ansvarar för returförsändelse samt att varan skickas till rätt plats och att du får en säker återbetalning.

 

Återbetalning

I de fall konsumenten, på riktiga grunder, häver köpet återbetalar reservdelarslapvagn.se konsumenten inom 30 dagar förutsatt att alla kriterier för en godkänd reklamation är uppnådda.

Vid kortköp går återbetalning tillbaka till samma kreditkort. Vid direktbanksbetalning sker återbetalning till kontot anslutet till direktbanksbetalning. Vid postförskott ska kontonummer antecknas på blanketten för varuretursanmälan dit återbetalning kommer att ske.

 

Felexpiderad vara

Om du har fått en felexpedierad vara måste du inom 14 dagar tid kontakta oss. Om en vara är felexpedierad står vi för returfrakten.

Tänk på att produkt ska returneras i väsentligt oförändrat skick. Vi vill helst att den förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och med eventuella tillbehör. Kvitto eller faktura ska också medsändas. Även varor som följer på köpet ska självklart också returneras. Mindre varor levereras ofta med ytteremballage som skyddar original/produktförpackning. Vid eventuell retur bör då detta ytteremballage eller likvärdigt emballage användas. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du använder en blankett innan du skickar varan i retur till oss. Då hjälper vi dig att skicka varan till rätt plats och att du får en säker återbetalning.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Dataskyddspolicy

Under dataskyddspolicy hittar du all information hur vi samlar in, använder, lagrar och delar personuppgifter. Vi på Hedemora Släpvagnsservice AB vill att du som kund ska känna dig trygg med att lämna dina personuppgifter till oss.

 

Cookies

Vi använder cookies på reservdelarslapvagn.se som sparas på besökarens enhet, för att optimera och identifiera våra webbapplikationer för besökare och kunder. Du kan stänga av cookies i din webbläsare, funktionaliteten på vår hemsida då kan begränsas. Här kan du läsa om våra cookies.

 

Force Majeure

reservdelarslapvagn.se är inte ansvarigt för försenad prestation (inklusive leverans och garanti åtgärder) orsakad av omständighet utanför reservdelarslapvagn.se´s rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden.

Exempel på omständighet är:

Utan att utgöra fullständig förteckning – strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om sådan omständighet varar mer än två månader, äger vardera parten rätt att säga upp avtalet utan den andra har rätt att erhålla eller skyldighet att utge ersättning.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen